مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:
پاکسازی حاشیه جاده ساوه همزمان با هفته زمین پاک با حضور مدیرکل محیط زیست، فرمانداران، شهرداری و بخشداری‌های استان تهران عصر روز پنجشنبه با اکیپ و ماشین‌آلات کامل انجام شد.

به گزارش «تهران پرس»، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این آئین هدف از برنامه‌های پاکسازی را ایجاد فضایی به دور از نخاله و زباله برای همه شهروندان دانست و اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» پیش از ظهر امروز برنامه پاکسازی حاشیه آزاد راه تهران-ساوه از زباله، پسماند و نخاله‌های ساختمانی برگزار و حجم زیادی زباله و نخاله‌های ساختمانی از محل پاکسازی شد.

علیرضا مزینانی افزود: در سال‌های گذشته برنامه‌های پاکسازی در حوزه‌های استان تهران، عمدتاً در شمال تهران و در حاشیه رودخانه‌ها انجام می‌شد، ولی امسال در کارگروه مدیریت پسماند استانی مقرر شد با توجه به وضعیت زباله و نخاله ها، برنامه پاکسازی در غرب استان تهران انجام شود.

وی با بیان اینکه در غرب استان تهران به ویژه شهرستان‌های بهارستان، رباط کریم، شهریار و اسلامشهر در نیمه دوم سال پسماند سوزی حادی داریم و این موضوع باعث آلودگی شدید هوا می‌شود اضافه کرد: برنامه پاکسازی امروز در چهار محور شامل محور اسلامشهر عوارضی آزادراه تهران- ساوه تا صباشهر، محور شهریار محدوده صباشهر، محور بهارستان ابتدای روستای اورین تا ابتدای جاده پایانه ورودی نسیم شهر و محور رباط کریم چهارراه صبا باتری تا عوارضی رباط کریم برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در حاشیه این آزادراه در کل ساعات شبانه‌روز نخاله و زباله‌های زیادی تخلیه می‌شود و وضعیت مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: هدف ما به عنوان محیط زیست این است که به مجموعه‌های شهرداری، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های این منطقه کمک کنیم تا فضای این منطقه به نحو مطلوبی از زباله پاکسازی و محیط زیست سالم و به دور از نخاله و زباله برای شهروندان فراهم شود.

مزینانی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی شهروندان بدون توجه به ملاحظات محیط زیستی زباله‌های خود را در طبیعت رها می‌کنند، اظهار داشت: باید به این موضوع توجه داشت که طبیعت و محیط زیست متعلق به همه ماست و همه در قبال آن مسئولیم.

این مسئول با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای رفتار کنیم که این امانت را به خوبی و بهترین شکل به فرزندان و آیندگان خود منتقل کنیم، یادآور شد: خوشبختانه همه بخش‌ها امروز پای کار بودند و اقدام خوبی در راستای پاکسازی این منطقه انجام شد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

کد خبر: ۶۱۹۵۵
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha