تهران پرس گزارش می‌دهد؛
مغازه صابون‎فروشی «محمد صالحی» آخرین بازمانده از صنف صابون فروشان خیابان «صاحب‌جمع» (محله صابون‌ پزخانه منطقه ۱۲) است.

به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ مغازه صابون‎فروشی «محمد صالحی» در هیاهوی شرفت تکنولوژی و ساخت برندهای جدید، آخرین بازمانده از صنف صابون فروشان خیابان «صاحب‌جمع» (محله صابون‌پزخانه منطقه ۱۲) است که هنوز مشتری های وفادار خود را دارد.

تنها صابون‎فروشی سنتی تهران

سال‌ها قبل این منطقه محل صابون‌پز‌های سنتی بوده است همان صابون‌هایی که همه‌ ما در دوران کودکی یکی دو بار بر تنمان خورده است! با همان شکل و شمایل نامنظم و عطری که شاید خیلی خوشایندمان نبود! 

صاحب کنونی آن محمدصالحی مردی سالخورده است که شغل پدر را ادامه می‌دهد و تنها اوست که از میان چهار فرزند به این حرفه در دنیای امروز ادامه داده و با تولیدات به روز شده، همان صابون‌های قدیمی زرد و سبز را می‌فروشد.


تنها صابون‎فروشی سنتی تهران

مغازه‌ای که از سال ۱۳۴۱ خریداری گشته است، اما صاحبش (پدر آقای صالحی) بیش از ۸۰ سال در این رشته سابقه داشته است و روز‌های سخت و پر فراز و نشیبی پشت سر گذاشته تا به این‌جا این حرفه را برساند.

در و پنجره و طاقچه‌های چوبی این مغازه، به همراه موتور آبی رنگ قدیمی که متعلق به موسس این صابون‌پزی بوده و همچنین دستگاهی که یوسف صالحی در سال ۱۳۲۲ درست کرده و اسم صابونش را روی آن به صورت مارک می‌زده است، خود همچون یک موزه می‌ماند.


آدرس: چهارراه مولوی، خیابان صاحب‌جمع، جنب انبار گندم، پلاک ۱۳۹

انتهای پیام/خ

کد خبر: ۵۳۸۰۷
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha